fbpx
נשמח להתחיל בתהליך

חיבוק – כל מה שאדם צריך בעולם

הסיפור שלנו הוא סיפורה של ביתנו האהובה, נערה חכמה, מלאת חיים, שופעת חוש הומור, תקשורתית, מבריקה, ערכית, יפת לב ונפש. יש לה שיתוק מוחין מלידה, והיא תלמידת בית ספר לילדים עם שיתוק מוחין.  מהיום, ב"ה, היא לומדת פעמיים בשבוע, בכיתה רגילה, באולפנה. אחרי מאבק של שנים, היינו כחולמים. הלב מחשב להתפוצץ משמחה, שבח והודיה להשי"ת, על התגשמות תפילותינו.

אני רוצה לקרוא עוד
תמונת ילדים אוחזים ידיים בשקיעה

האם להפוך את החלום למציאות?

ההגדרה המילונית של "חלום" פרושה חוויה סובייקטיבית של מראות דמיוניים ותחושות במהלך השינה. לחלום שגרתי מספר מאפיינים כמו: חוסר מודעות לכך שמדובר בחלום, אי יכולת לשלוט ולכוון את השתלשלותו, וחוסר הפעלה של מנגנון הביקורת והשיפוט.

אני רוצה לקרוא עוד
תמונת תלמידה ולוח בכיתת בית ספר

מכתב מרגש מהורי אומנה לבתם לרגל סיום הלימודים בתיכון

ג' יקרההיום את מסיימת את בית הספר – מסיימת 12 שנות לימוד שעברו עליך במקומות שונים ועם משפחות שונות. אנו זכינו להכיר אותך בשנה האחרונה אך שמחתו ואושרנו מכאן והלאה לכל החיים. לדבריך השנה האחרונה עברה מהר מדי – הרבה דברים ואנשים שרצית להכיר לא הספקת וכבר היא מסתיימת… ואכן שנה אחת זה באמת מעט […]

אני רוצה לקרוא עוד
תמונת מורה ותלמידה בבית ספר תיכון

שנת יב' באומנה – תכנית פעילות

במדינת ישראל כיום, בסיום י"ב או עם הגעתו של הנער לגיל 18, מסתיים על פי החוק סידור האומנה. סיומם הפורמאלי של האומנה והליווי המקצועי מוצאים לא אחת את הנערים בסיום י"ב בשלב רגיש וקריטי בחייהם, בו עולות שאלות ואי ודאות לגבי המשך חייהם כבוגרים עצמאיים, הקשר עם משפחתם הביולוגית ומשפחת האומנה ומקורות התמיכה בהם ניתן […]

אני רוצה לקרוא עוד
תמונת ארגזי חפצים אישיים של ילדת אומנה

עוגן במים סוערים

"מהם החיים האלה בכלל?? קומץ זיכרונותייך , פיסות היקר לך, פירורי רכושך עלי אדמות ,צרורים בארבעה ארגזים קטנים, אפילו לא מזוודה, ליד הדלת. רק הגעתי, וכבר איני כאן. הקלות הבלתי נסבלת של העקירה. אני מצלמת כדי לזכור ולא לשכוח. אני אשרוף את הארגזים ,ואזכור , ותזכירו לי ברגעי ה-ללא נשוא: לעולם לא עוד. לא עוד […]

אני רוצה לקרוא עוד
דילוג לתוכן